AMJA’s initial declaration regarding the beginning of the month of Shawwal 1437H.

Author: Resident Fatwa Committee
| Category: Current Events

In the name of Allah, the Infinitely Merciful, the Grantor of Mercy

All praise is due to Allah, and may salutations and peace be upon the Messenger of Allah, his family, his Companions, and those loyal to him.

AMJA is following the moon sighting news, and so far has not received any confirmed sighting from any of the Muslim countries. Although this increases the chances of having tomorrow Tuesday as the last day of Ramadhan, and Wednesday is the first day of Shawaal, final declaration will be made after sunset in west coast InShaAllah. May Allah accept our good deeds.

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمد لله والصلاة والسلام على رسول الله وعلى آله صحبه ومن والاه، أما بعد: فيتابع مجمع فقهاء الشريعة بامريكا استطلاعات الهلال التي تتوافد أنباؤها من الشرق والغرب، ولم يبلغه إلى الآن رؤية أحد للهلال في دولة من الدول الإسلامية، الأمر الذي يترجح معه أن يكون غدا الثلاثاء هو المتمم لعدة رمضان، وأن الأربعاء هو أول أيام شهر شوال المبارك، وهو الأمر الذي صدر به الإعلان من أغلب الدول الإسلامية، وسيصدر الإعلان النهائي بعد غياب الشمس في كاليفورنيا، ولكن هذا هو الثابت لدينا حتى هذه اللحظة، وسنوافيكم بالجديد إن شاء الله، وكل عام وأنتم بخير، وتقبل الله منا ومنكم صالح الأعمال

Resident Fatwa Committee

AMJA Resident Fatwa Committee.
Read More

Copyright © 2020. AMJA ONLINE. All Rights Reserved.
close-link